Tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymosi veiksmingumą, siekiant mokinio asmeninės pažangos.
Uždaviniai:
Specialiojo pedagogo veiklos turinys:
Specialiojo pedagogo informacija tėvams:
Individualios konsultacijos ir metodinės pagalbos teikimas tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko ugdymo(si) klausimais.
Tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių (turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų) ugdymosi veiksmingumą, siekiant mokinio (vaiko) asmeninės pažangos.
Uždaviniai:
Logopedo teikiamos paslaugos gimnazijoje:
Logopedės informacija tėvams:
Individualios konsultacijos ir metodinės pagalbos teikimas tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko ugdymo(si) klausimais.
Mokyklos psichologo pagrindinis uždavinys – rūpintis mokinių psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.
Pagalba Mokykloje mokiniui teikiama, kai kreipiasi:
o pats mokinys (16 metų ir vyresni – savarankiškai; neturintys 16 metų – su raštišku tėvų sutikimu);
o mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);
o mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.
Kas yra psichologas?
Psichologas – tai ne medicininį išsilavinimą įgijęs specialistas, kuris tiria žmogaus psichikos procesus (mąstymą, atmintį, dėmesį, valią ir kt.), psichikos veiklą, reiškinius bei elgesio motyvus, asmenybės struktūrą ir raidą bei jų ryšį su asmens aplinka.
Psichologas NĖRA GYDYTOJAS, todėl jis negali diagnozuoti psichikos sutrikimo, gydyti vaistais, išrašyti recepto.
Psichologas atlieka psichologinį mokinių vertinimą; konsultuoja, dirba individualiai ir grupėse, užsiima švietėjiška veikla (paskaitos, pranešimai, seminarai ir kt.)
Kaip vyksta psichologinė pagalba?
Psichologinė pagalba skirta sveikiems, tačiau sunkioje, sudėtingoje gyvenimo situacijoje atsidūrusiems žmonėms. Jiems padedama spręsti iškilusias problemas, brandžiau išgyventi įvairius gyvenimo sunkumus.
Pagalba teikiama mokykloje, psichologo kabinete nustatytomis darbo valandomis.
Psichologinė pagalba NETEIKIAMA mokyklos koridoriuje, gatvėje ar kitoje tam neskirtoje vietoje.
Informacija apie Pagalbos gavėjus, jų problemos turinį ir teiktą psichologinę pagalbą yra laikoma KONFIDENCIALIA. Ji gali būti prieinama tik specialistams ar kitiems asmenims, kurie yra susiję su jo asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimu.
Įprastiniais atvejais su psichologu susitinkama 1 kartą per savaitę, konsultacijos trukmė 45 min.
Psichologinės pagalbos sesijų trukmė priklauso nuo problemos gilumo ir sudėtingumo:
Mokinių tėveliams tikslinga pasitarti su mokyklos psichologu, jei vaikas turi:
Darbo laikas
I – 8:00-14:00 (Pietų pertrauka – 12:00-12:30)
II- 8:00-14:30 (Pietų pertrauka – 12:00-12:30)
III-8:00-15:30 (Pietų pertrauka – 12:00-12:30)
IV-8:00-15:00 (Pietų pertrauka – 12:00-12:30)
V-8:00-13:00 (Gardamo skyriuje)
SVARBU!!!
Karantino laikotarpiu mokyklos psichologės konsultacijos vyksta nuotoliniu būdu. Susiekti galima:
paštu - indre.soikinaite@zng.lt arba indre_soikinaite@inbox.lt;
Messanger – Indrė Soikinaitė;
Tel. nr. – 868139687.
Be pagalbos mokykloje teikiamos pagalbos telefonu ar elektroninėje erdvėje:
„Jaunimo linija“ - 8 800 28888; Darbo laikas: visą parą www.jaunimolinija.lt/laiskai ir www.jaunimolinija.lt/pokalbiai-internetu Į laiškus per 24 valandas atsako „Jaunimo linijos“ savanoriai. Pokalbiai internetu vyksta nuo pirmadienio iki šeštadienio 18-22 val. |
„Vaikų linija“ - 116 111; Darbo laikas: 11.00-23.00 kasdien www.vaikulinija.lt arba info@pagalbavaikams.lt, skyrybos@pagalbavaikams.lt Į laiškus per 36 valandas atsako savanoriai konsultantai. Pokalbiai internetu vyksta nuo pirmadienio iki penktadienio 18-23 val. |
„Vilties linija“ - 116 123; Darbo laikas: visą parą 116123@viltieslinija.lt arba vilties.linija@gmail.com |
„Pagalbos moterims linija“ - 8 800 66366; Darbo laikas: visą parą pagalbosmoterimslinija.lt
Pokalbiai internetu vyksta sekmadieniais, pirmadieniais ir antradieniais 17-21 val.
“Tėvų liniją” - 8 800 900 12; Darbo laikas: darbo dienomis nuo 17 iki 21 val. Pagalbą teikia: psihologai profesionalai
Pagalba teikiama tėvams
|
Vaiko gerovės komisijos 2019 m. veiklos planas
Tikslas: Organizuoti ir koordinuoti prevencinių ir intervencinių priemonių įgyvendinimą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko aplinkos kūrimą.
Uždaviniai:
Priemonės | Darbo forma | Įgyvendinimo laikas (mėn.) | Vykdytojai | Laukiami rezultatai | Pastabos |
|
|||||
1.1. 2018-2019 m. m. VGK veiklos ataskaita | Susirinkimas | Birželis | V. Bartušienė | Įgyvendinta veikla ir pateikti pasiūlymai. | |
1.2. Gimnazijos Vaiko gerovės komisijos veiklos plano 2020 m. parengimas | Posėdis | Gruodis | VGK nariai | Parengtas VGK veiklos planas. | |
1.3. VGK posėdžių, pasitarimų organizavimas | Posėdis, pasitarimas | Ne rečiau kaip 1 kartą per 2 mėnesius arba neplanuoti posėdžiai reikalui esant | VGK nariai | Situacijos, problemų analizė, sprendimų priėmimas. | |
1.4. Bendradarbiavimas su VTAS, seniūnija, policija, Šilutės ŠPT | Susitikimai, pokalbiai | Pagal poreikį | V. Bartušienė | Problemų sprendimas, prevencijos vykdymas. | |
|
|||||
2.1. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių ir mokomų namuose mokinių mokymosi pasiekimų aptarimas | Posėdis | Vasaris, birželis | V. Bartušienė M. Žeimienė | Apie mokymosi pasiekimus informuoti tėvai, pateiktos rekomendacijos. | |
2.2. Individualios konsultacijos, metodinės literatūros, priemonių dalinimasis su mokytojais, atsižvelgiant į jų pageidavimus | Konsultacija | Vasaris, spalis | M. Žeimienė | Efektyvesnė pagalba mokytojams, dirbantiems su SUP turinčiais mokiniais. | |
2.3. Mokinių, ugdomų pagal pritaikytas ir individualizuotas programas, sąrašo sudarymas, programų rengimas | Programų rengimas | Rugsėjis | V. Bartušienė M. Žeimienė | Sudarytas mokinių, ugdomų pagal pritaikytas ir individualizuotas programas, sąrašas, parengtos programos. | |
2.4. Dokumentų rengimas pirminiam ir pakartotiniam vertinimui ŠPT | Dokumentų rengimas | Esant poreikiui | V. Bartušienė M. Žeimienė I. Drūlienė D. Lengvinienė | Įvertinti vaiko pažangą, aprašyti pasiekimus ir pateikti ŠPT pirminiam ir pakartotiniam įvertinimui. | |
2.5. Teikti pagalbą SUP turintiems mokiniams | Konsultacijos | Pagal poreikį | Pagalbos mokiniui specialistai | Teikiama pagalba mokiniams, jų tėvams, konsultacijos ir rekomendacijos mokytojams | |
|
|||||
3.1. Infekcinės ligos ir asmens higiena | Paskaita 6 kl. mokiniams | Sausio | V. Uginčienė | Mokiniams pateikiama informacija apie asmens higieną ir su ja susijusiomis ligomis | |
3.2. Pedikuliozė. Asmens higiena. Kaip jos išvengti? | Paskaita 1-4 kl. mokiniams | Sausio | V. Uginčienė | Informacija mokiniams apie parazitų sukeliamas ligas ir kaip nuo jų apsisaugoti. | |
3.3. „Savęs pažinimas“ | Užsiėmimai 5-I kl.mokiniams | Kovas | I. Drūlienė | Gilesnis mokinių savęs, savo emocijų ir jausmų pažinimas. | |
3.4. Prevencinių programų įgyvendinimas | Posėdis | Gegužės | J. Vingienė, J. Beitienė, S. Kurmienė | Aptartas programų įgyvendinimas, patyčių situacijos mokykloje rodiklio pokytis. | |
3.5. Smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos vykdymo gimnazijoje tvarkos aprašo įgyvendinimas | Posėdis | Spalio | VGK nariai D. Lengvinienė | Apžvelgtas įgyvendinimas, pateikti siūlymai tobulinimui. | |
3.6. Anoniminė 5-IV klasių mokinių apklausa apie žalingus įpročius | Tyrimas | Spalio | V. Uginčienė | Išsiaiškinta žalingų įpročių situacija gimnazijoje. Duomenys naudojami darbo planavimui. | |
3.7. Psichikos sveikatos dienai paminėti: „Kaip aš jaučiuosi“ | Akcija | Spalis | I. Drūlienė | Mokinių ir mokytojų tinkamo tarpusavio komunikavimo skatinimas, vienas kito jausmų atpažinimas. | |
3.8. „Kokių tėvų nori vaikai“ | Paskaita tėvams | Lapkritis | I. Drūlienė | Tėvų sąmoningumo didinimas apie vaikų poreikius ir siekius per atitinkamą pastarųjų elgesį. | |
3.9. „Emocinio intelekto ugdymas“ | Užsiėmimai 5-IV kl. mokiniams | Lapkritis | I. Drūlienė | Mokinių emocinio intelekto ugdymas, jo reikšmės supratimas. Mokinių gilesnis savęs ir kitų supratimas. | |
3.10. Psichotropinės medžiagos ir jų žala | Paskaita I kl. mokiniams | Lapkričio | V. Uginčienė | Informacija apie psichotropinių medžiagų žalą. | |
3.11. Patyčių prevencijos priemonių plano įgyvendinimas, 2020 m. plano rengimas | Posėdis | Gruodis | VGK nariai | Aptartas plano įgyvendinimas, parengtas Patyčių prevencijos priemonių planas 2020 m. | |
3.12. Mokinių, turinčių problemų, lankymas namuose | Lankymasis namuose | Per m. m. | D. Lengvinienė | Bendravimas ir bendradarbiavimas su tėvais ir mokiniais. | |
3.13. Individualios konsultacijos mokiniams, tėvams | Konsultacija, pokalbiai | Per m. m. | D. Lengvinienė, I. Drūlienė | Suteikta informacija, pagalba mokiniams, tėvams. | |
3.14. Policijos pareigūnų, pagalbos specialistų paskaitos mokiniams | Paskaita | Per m. m. | V. Bartušienė | Organizuojamos paskaitos. Suteikiamos teisinės žinios. Vykdoma prevencinė veikla. | |
|
|||||
4.1. Analizuoti mokinių lankomumo, pažangumo ir elgesio pokyčius, teiktos pagalbos efektyvumą | Posėdis, susirinkimas | Lapkritis, kovas, gegužė | L. Uselienė V. Bartušienė | Analizuojama situacija, numatomos priemonės mokinių pažangumo, lankomumo ir elgesio gerinimui. | |
4.2. Pagalbos mokiniui plano formos koregavimas | Susirinkimas | Vasaris | V. Bartušienė D. Lengvinienė | Sukurta nauja Pagalbos mokiniui plano forma. | |
4.3. Pagalbos teikimas mokiniams | Situacijos analizė | Birželis | J. Beitienė, S. Kurmienė | Pateikti siūlymai ugdymo plano rengimui. | |
4.4. Švietimo pagalbos mokiniui teikimo tvarkos aprašo įgyvendinimas | Posėdis | Kovas | VGK darbo grupė | Pateikti siūlymai Švietimo pagalbos mokiniui teikimo tvarkos aprašo pakeitimams, papildymams. | |
4.5. Teikti spec. pagalbą mokiniams. | Konsultacijos | Pagal poreikį | Pagalbos mokiniui specialistai | Teikiama pagalba mokiniams. | |
4.6. Sudaryti sąlygas namų darbų atlikimui. | Pamokų ruoša | Per m. m. | D. Lengvinienė J. Vingienė | Sudarytos sąlygos atlikti namų darbus mokykloje. | |
|
|||||
5.1. „Mano kūno vaizdas. Valgymo sutrikimai“, „Berniukų ir mergaičių bendravimas paauglystėje“, „Kaip sėkmingai mokytis“ | Paskaitos 8-II kl. mokiniams | Sausis | V. Bartušienė, psichologė Rosita Katauskienė | Didėjantis mokinių sąmoningumas, atsakomybės jausmas. | Projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ įgyvendinimas |
5.2. „Pedagogų emocinės savijautos svarba ugdymo procese. Streso valdymas“ | Paskaita mokytojams | Sausis, kovas | V. Bartušienė, psichologė Rosita Katauskienė | Gerėjanti mokytojų savijauta, emocinis klimatas mokykloje. | Projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ įgyvendinimas |
5.3. „Jūsų vaikas-jūsų ateitis. Kaip gyventi ir mokytis kartu“ | Paskaita tėvams | Vasaris | V. Bartušienė, psichologė Rosita Katauskienė | Tėvai pagerins savo žinias apie galimybes padėti vaikams mokytis. | Projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ įgyvendinimas |
5.4. „Tėvų atsakomybė, teisė ir pareigos“ | Pranešimas tėvams | Vasaris | V. Bartušienė, pareigūnė N. Ropienė | Tėvai bus supažindinti su jų teisėmis, pareigomis ir tiesiogine atsakomybe už vaiką. | |
5.5. Administracinė ir baudžiamoji atsakomybė | Paskaita III-IV kl. mokiniams | Vasaris | V. Bartušienė, pareigūnė N. Ropienė | Mokiniai bus supažindinti su tinkamu elgesiu renginių, laisvalaikio metu, jų administracine ir baudžiamaja atsakomybe | |
5.6. Pozityvios tėvystės mokymai | Užsiėmimų ciklas tėvams | Kovas | V. Bartušienė, psichologė Rosita Katauskienė | Tėvai įgis daugiau žinių apie pozityvų bendravimą su vaikais, konfliktų sprendimo būdus, atskleis savo gebėjimus ir galimybes. | Projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ įgyvendinimas |
5.7. Paskaita II, IV klasių mokiniams „Kaip įveikti egzaminų baimę“ | Paskaita II, IV klasių mokiniams | Kovas | I. Drūlienė | Teigiama mokinių savijauta. | |
5.6. „Mokinių emocinės savijautos svarba ugdymo(si) procese“ | Paskaita mokytojams | Balandis | V. Bartušienė, psichologė Rosita Katauskienė | Geresni mokinių ir mokytojų tarpusavio santykiai. | Projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ įgyvendinimas |
5.8. „Komanda: tėvai ir vaikai“ | Užsiėmimų ciklas mokiniams ir jų tėvams | Gegužė | I. Drūlienė | Tėvų ir jų vaikų tarpusavio santykių gerinimas. | |
5.9. Diena be telefono. | Akcija | Birželis | M. Žeimienė, VGK nariai | Formuosis mokinių sveiko gyvenimo įgūdžiai, vertybės ir nuostatos. | |
5.10. Vasaros poilsio stovyklos organizavimas. | Stovykla | Birželio | D. Lengvinienė, VGK nariai | Organizuota stovykla gimnazijos 5-6 klasių mokiniams. | |
5.11. Tikrinti, kontroliuoti uniformų dėvėjimą. | Priežiūra | Per m. m. | J. Beitienė, J. Vingienė | Laikomasi uniformų dėvėjimo reglamento. | |
5.12. Mokinių sveikatos tikrinimo rezultatai ir analizė. | Pasitarimas, susirinkimas | Spalis | V. Uginčienė | Pateikta informacija apie mokinių sveikatos problemas. | |
5.13. Pirotechnikos priemonių keliamas pavojus | Paskaitos 5-II kl. mokiniams | Lapkritis | V. Bartušienė, pareigūnė N. Ropienė | Mokiniai įgis daugiau žinių apie pirotechnikos priemonių keliamus pavojus | |
5.14. Atvykusių mokinių adaptacija | Susirinkimas | Gruodis | D. Lengvinienė | Įvertintas 5 kl. ir naujai atvykusių mokinių adaptacijos procesas ir numatyta pagalba. | |
5.15. Patyčių, smurto, žalingų įpročių žala | Paskaitos mokiniams | Per m. m. | V. Bartušienė, I. Drūlienė, V. Uginčienė N. Ropienė | Mokiniai pagerins savo žinias apie patyčių, smurto, žalingų įpročių žalą. | |
5.16. Analizuoti elgesio taisyklių pažeidimų, smurto, patyčių, žalingų įpročių, teisėtvarkos pažeidimų atvejus, teikti pagalbą, taikyti poveikio priemones | Susirinkimas | Pažeidimo atveju | VGK nariai, D. Lengvinienė | Išaiškinami mokinių ydingo elgesio faktai, teikiama pagalba, taikomos poveikio priemonės. | |
|
|||||
6.1. Bendradarbiauti su Gimnazijos krizių valdymo komanda, vykdyti krizinių atvejų valdymą | Krizės valdymo priemonių organizavimas gimnazijoje | Esant reikalui | VKG nariai | Atskirais atvejais parengtos priemonės krizių valdymui. |
1 pamoka 8.00-8.45 (8.00-8.30)
2 pamoka 8.55-9.40 (8.40-9.10)
3 pamoka 9.50-10.35 (9.20-9.50)
4 pamoka 10.45-11.30 (10.00-10.30)
5 pamoka 12.05-12.50 (10.40-11.10)
6 pamoka 13.00-13.45 (11.45-12.15)
7 pamoka 13.55-14.40 (12.25-12.55)
8 pamoka 14.50-15.35 (13.05-13.35)