Tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymosi veiksmingumą, siekiant mokinio asmeninės pažangos.
Uždaviniai:
Specialiojo pedagogo veiklos turinys:
Specialiojo pedagogo informacija tėvams:
Individualios konsultacijos ir metodinės pagalbos teikimas tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko ugdymo(si) klausimais.
Tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių (turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų) ugdymosi veiksmingumą, siekiant mokinio (vaiko) asmeninės pažangos.
Uždaviniai:
Logopedo teikiamos paslaugos gimnazijoje:
Logopedės informacija tėvams:
Individualios konsultacijos ir metodinės pagalbos teikimas tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko ugdymo(si) klausimais.
Mokyklos psichologo pagrindinis uždavinys – rūpintis mokinių psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.
Pagalba Mokykloje mokiniui teikiama, kai kreipiasi:
o pats mokinys (16 metų ir vyresni – savarankiškai; neturintys 16 metų – su raštišku tėvų sutikimu);
o mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);
o mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.
Kas yra psichologas?
Psichologas – tai ne medicininį išsilavinimą įgijęs specialistas, kuris tiria žmogaus psichikos procesus (mąstymą, atmintį, dėmesį, valią ir kt.), psichikos veiklą, reiškinius bei elgesio motyvus, asmenybės struktūrą ir raidą bei jų ryšį su asmens aplinka.
Psichologas NĖRA GYDYTOJAS, todėl jis negali diagnozuoti psichikos sutrikimo, gydyti vaistais, išrašyti recepto.
Psichologas atlieka psichologinį mokinių vertinimą; konsultuoja, dirba individualiai ir grupėse, užsiima švietėjiška veikla (paskaitos, pranešimai, seminarai ir kt.)
Kaip vyksta psichologinė pagalba?
Psichologinė pagalba skirta sveikiems, tačiau sunkioje, sudėtingoje gyvenimo situacijoje atsidūrusiems žmonėms. Jiems padedama spręsti iškilusias problemas, brandžiau išgyventi įvairius gyvenimo sunkumus.
Pagalba teikiama mokykloje, psichologo kabinete nustatytomis darbo valandomis.
Psichologinė pagalba NETEIKIAMA mokyklos koridoriuje, gatvėje ar kitoje tam neskirtoje vietoje.
Informacija apie Pagalbos gavėjus, jų problemos turinį ir teiktą psichologinę pagalbą yra laikoma KONFIDENCIALIA. Ji gali būti prieinama tik specialistams ar kitiems asmenims, kurie yra susiję su jo asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimu.
Įprastiniais atvejais su psichologu susitinkama 1 kartą per savaitę, konsultacijos trukmė 45 min.
Psichologinės pagalbos sesijų trukmė priklauso nuo problemos gilumo ir sudėtingumo:
Mokinių tėveliams tikslinga pasitarti su mokyklos psichologu, jei vaikas turi:
„Jaunimo linija“ - 8 800 28888; Darbo laikas: visą parą www.jaunimolinija.lt/laiskai ir www.jaunimolinija.lt/pokalbiai-internetu Į laiškus per 24 valandas atsako „Jaunimo linijos“ savanoriai. Pokalbiai internetu vyksta nuo pirmadienio iki šeštadienio 18-22 val. |
„Vaikų linija“ - 116 111; Darbo laikas: 11.00-23.00 kasdien www.vaikulinija.lt arba info@pagalbavaikams.lt, skyrybos@pagalbavaikams.lt Į laiškus per 36 valandas atsako savanoriai konsultantai. Pokalbiai internetu vyksta nuo pirmadienio iki penktadienio 18-23 val. |
„Vilties linija“ - 116 123; Darbo laikas: visą parą 116123@viltieslinija.lt arba vilties.linija@gmail.com |
„Pagalbos moterims linija“ - 8 800 66366; Darbo laikas: visą parą pagalbosmoterimslinija.lt Pokalbiai internetu vyksta sekmadieniais, pirmadieniais ir antradieniais 17-21 val. “Tėvų liniją” - 8 800 900 12; Darbo laikas: darbo dienomis nuo 17 iki 21 val. Pagalbą teikia: psihologai profesionalai
Pagalba teikiama tėvams |
2022 M. VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS VEIKLOS PLANAS
Tikslas: Organizuoti prevencinių ir intervencinių priemonių įgyvendinimą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko aplinkos kūrimą.
Uždaviniai:
Organizuoti prevencines priemones gimnazijoje siekiant socialinės, psichologinės ir fizinės gerovės.
Ugdyti atsakomybės už savo poelgius supratimą, pagarbą žmogaus teisėms ir laisvėms
Priemonės | Darbo forma | Įgyvendinimo laikas (mėn.) | Vykdytojai | Laukiami rezultatai | Pastabos |
| |||||
1.1. 2021-2022 m. m. VGK veiklos ataskaita | Susirinkimas | Birželis | D. Lengvinienė | Įgyvendinta veikla ir pateikti pasiūlymai. | |
1.2. Gimnazijos Vaiko gerovės komisijos veiklos plano 2023 m. parengimas | Posėdis | Gruodis | VGK nariai | Parengtas VGK veiklos planas. | |
1.3. VGK posėdžių, pasitarimų organizavimas | Posėdis, pasitarimas | Ne rečiau kaip 1 kartą per 2 mėnesius arba neplanuoti posėdžiai reikalui esant | VGK nariai | Situacijos, problemų analizė, sprendimų priėmimas. | |
1.4. Bendradarbiavimas su VTAS, seniūnija, policija, Šilutės ŠPT, Šilutės socialinių paslaugų centru | Susitikimai, pokalbiai, dalyvavimas posėdžiuose | Pagal poreikį | D. Lengvinienė | Problemų sprendimas, prevencijos vykdymas. | |
| |||||
2.1. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių ir mokomų namuose mokinių mokymosi pasiekimų aptarimas | Posėdis | Vasaris, birželis | D. Lengvinienė M. Žeimienė | Apie mokymosi pasiekimus informuoti tėvai, pateiktos rekomendacijos. | |
2.2. Individualios konsultacijos, metodinės literatūros, priemonių dalinimasis su mokytojais, atsižvelgiant į jų pageidavimus | Konsultacija | Per m. m. | M. Žeimienė | Efektyvesnė pagalba mokytojams, dirbantiems su SUP turinčiais mokiniais. | |
2.3. Mokinių, ugdomų pagal pritaikytas ir individualizuotas programas, sąrašo sudarymas, programų rengimas | Programų rengimas | Rugsėjis | D. Lengvinienė M. Žeimienė | Sudarytas mokinių, ugdomų pagal pritaikytas ir individualizuotas programas, sąrašas, parengtos programos. | |
2.4. Dokumentų rengimas pirminiam ir pakartotiniam vertinimui ŠPT | Dokumentų rengimas | Esant poreikiui | M. Žeimienė D. Lengvinienė | Įvertinti vaiko pažangą, aprašyti pasiekimus ir pateikti ŠPT pirminiam ir pakartotiniam įvertinimui. | |
2.5. Teikti pagalbą SUP turintiems mokiniams | Konsultacijos | Pagal poreikį | Pagalbos mokiniui specialistai | Teikiama pagalba mokiniams, jų tėvams, konsultacijos ir rekomendacijos mokytojams. | |
| |||||
3.1. Kaip sušvelninti streso poveikį? | Paskaita 8-12 kl. mokiniams | Sausis | VSPS E. Paulauskaitė | Mokiniams pateikiama informacija apie asmens higieną ir su ja susijusiomis ligomis | |
3.2. Prevencinių programų įgyvendinimo rezultatų analizė | Tyrimas | Balandis | B. Galinauskienė D. Lengvinienė | Aptartas programų įgyvendinimas, veiksmingumas Patyčių situacijos mokykloje rodiklio pokytis. | |
3.3. Psichotropinių medžiagų poveikis organizmui | Klasės valandėlės 5 – 7 kl. mokiniams | Vasaris | VSPS E. Paulauskiatė | Informacija apie psichoaktyvių medžiagų poveikį ir žalą. | |
3.4. Patyčių prevencijos priemonių plano įgyvendinimas, 2023 m. plano rengimas | Posėdis | Gruodis | VGK nariai | Aptartas plano įgyvendinimas, parengtas Patyčių prevencijos priemonių planas 2021 m. | |
3.5. Mokinių, turinčių problemų, lankymas namuose | Lankymasis namuose | Per m. m. | D. Lengvinienė | Bendravimas ir bendradarbiavimas su tėvais ir mokiniais. | |
3.6. Individualios konsultacijos mokiniams, tėvams | Konsultacija, pokalbiai | Per m. m. | D. Lengvinienė, | Suteikta informacija, pagalba mokiniams, tėvams. | |
3.7. Policijos pareigūnų, pagalbos mokiniui specialistų paskaitos | Paskaita, susitikimas | Per m. m. | D. Lengvinienė | Organizuojamos paskaitos. Suteikiamos teisinės žinios. Vykdoma prevencinė veikla. | |
| |||||
4.1. Analizuoti mokinių lankomumo, pažangumo ir elgesio pokyčius, teiktos pagalbos efektyvumą | Posėdis, susirinkimas | Lapkritis, kovas, gegužė | L. Uselienė D. Lengvinienė | Analizuojama situacija, numatomos priemonės mokinių pažangumo, lankomumo ir elgesio gerinimui. | |
4.2. ,,Ką veikia logopedas ir kam jis reikalingas?“ | Pranešimas, lankstinukai | Rugsėjis | M. Žeimienė | Suteikta informacija tėvams apie mokykloje dirbančio logopedo veiklą ir pagalbą. | |
4.3.„Kalbu taisyklingai ir aiškiai“ | Renginys priešmokyklinės grupės ir 1-4 klasių mokiniams | Gruodis | M. Žeimienė | Mokinių kalbos raiškos gerinimas, kokybiškas mokinių tarpusavio verbalinis bendravimas. | |
| |||||
5.1. „Kaip įveikti egzaminų baimę?“ | Paskaita II, IV klasių mokiniams | Kovas | VGK | Geresnė mokinių savijauta. | |
5.2. ,,Kaip tėvai gali padėti vaikui ruošiantis egzaminams?“ | Paskaita II, IV klasių mokinių tėvams | Kovas | VGK | Pozityvūs tėvų ir vaikų santykiai. Gebėjimas valdyti stresą. | |
5.3. Penktokų adaptacija | Tyrimas | Spalis | D. Lengvinienė | Įvertinta penktokų adaptacija, pateiktos rekomendacijos klasių vadovams, penktokams ir tėvams | |
5.4. Psichikos sveikatos dienai paminėti | Susitikimai | Spalis | VGK, VSPS Klasių vadovai | Suteiktos žinios mokiniams, gilesnis savęs pažinimas ir galimybė pasinaudoti psichologine pagalba | |
5.5. Laisvalaikis kitaip | Akcija | Lapkritis | M. Žeimienė, VGK nariai | Formuosis mokinių sveiko gyvenimo įgūdžiai, vertybės ir nuostatos. | |
5.6. Europos judėjimo savaitė | Akcija | Rugsėjis | E. Paulauskaitė B. Galinauskienė | Aktyvios mokinių pertraukos, geresnė mokinių savijauta. | |
5.7. Vasaros poilsio stovyklos organizavimas | Stovykla | Birželis | D. Lengvinienė B. Galinauskienė M. Žeimienė | Organizuota stovykla gimnazijos mokiniams. | |
5.8. Mokinių sveikatos tikrinimo rezultatai ir analizė | Pasitarimas, susirinkimas | Spalis | E. Paulauskaitė | Pateikta informacija apie mokinių sveikatos problemas. | |
5.9. Pirotechnikos priemonių keliamas pavojus | Paskaitos 5-II kl. mokiniams | Lapkritis | D. Lengvinienė Pareigūnė J. Kaktienė | Mokiniai įgis daugiau žinių apie pirotechnikos priemonių keliamus pavojus. | |
5.10. Analizuoti elgesio taisyklių pažeidimų, smurto, patyčių, žalingų įpročių, teisėtvarkos pažeidimų atvejus, teikti pagalbą, taikyti poveikio priemones. | Susirinkimas | Pažeidimo atveju | D. Lengvinienė VGK nariai, | Išaiškinami mokinių ydingo elgesio faktai, teikiama pagalba, taikomos poveikio priemonės. | |
| |||||
6.1. Bendradarbiauti su Gimnazijos krizių valdymo komanda, vykdyti krizinių atvejų valdymą | Krizės valdymo priemonių organizavimas gimnazijoje | Esant reikalui | VKG nariai | Atskirais atvejais parengtos priemonės krizių valdymui. |
Laukiamas rezultatas: Teikiama pagalba mokiniams, vertinamas pagalbos veiksmingumas. Mažėja elgesio pažeidimų. Aukštesnis mokyklos kultūros rodiklis. Mažesnis patyčių situacijų rodiklis. Gerėjantis ugdymo aplinkos saugumas. Gerėjanti mokinių savijauta mokykloje.
_____________________________________
PRITARTA:
Vaiko gerovės komisijos posėdyje
2022 m. sausio 4 d. posėdžio
protokoliniu nutarimu (protokolas Nr. D3- 1)
1 pamoka 8.00-8.45 (8.00-8.30)
2 pamoka 8.55-9.40 (8.40-9.10)
3 pamoka 9.50-10.35 (9.20-9.50)
4 pamoka 10.45-11.30 (10.00-10.30)
5 pamoka 12.05-12.50 (10.40-11.10)
6 pamoka 13.00-13.45 (11.45-12.15)
7 pamoka 13.55-14.40 (12.25-12.55)
8 pamoka 14.50-15.35 (13.05-13.35)