Tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių (turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų) ugdymosi veiksmingumą, siekiant mokinio (vaiko) asmeninės pažangos.
Uždaviniai:
- įvertinti mokinių kalbos raidos ypatumus;
- nustatyti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
- stiprinti mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimą ugdyti mokinius (vaikus), turinčius kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus.
Logopedo teikiamos paslaugos gimnazijoje:
- organizuoja pogrupines ir grupines logopedines pratybas;
- sudaro specialiųjų poreikių mokinio/mokinių kalbos ugdymo programas, jas taiko;
- rengia savo veiklos ataskaitą;
- šalina specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
- moko taisyklingai tarti garsus;
- lavina foneminę klausą;
- moko garsinės analizės;
- šalina kalbos leksinės – gramatinės sandaros trūkumus;
- ugdo rišliąją kalbą;
- lavina regimąjį suvokimą, atmintį, smulkiąją motoriką;
- rengia ir naudoja specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo procese specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų lavinimui;
- dalyvauja mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje;
- taiko savo darbe logopedijos naujoves.
Logopedės informacija tėvams:
Individualios konsultacijos ir metodinės pagalbos teikimas tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko ugdymo(si) klausimais.