Gimnazijos herbas
Gimnazijos herbas

Šilutės r. Žemaičių Naumiesčio gimnazija

Vaiko gerovės komisija

VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS 2024 M. VEIKLOS PLANAS 

 

Tikslas: Organizuoti prevencinių ir intervencinių priemonių įgyvendinimą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaikui aplinkos kūrimą. 

Uždaviniai: 

  • Organizuoti prevencines priemones gimnazijoje siekiant  socialinės, psichologinės ir  fizinės gerovės. 
  • Skatinti  mokinių saviraišką ugdant atsakomybę, lyderystę ir socialinę brandą. 

 

Priemonės 

Darbo forma 

Įgyvendinimo laikas 

(mėn.) 

Vykdytojai 

Laukiami rezultatai 

Pastabos 

1.  Organizacinė veikla 

1.                            2023-2024 m. m.  VGK veiklos ataskaita 

 

Susirinkimas  

06

D. Lengvinienė 

Įgyvendinta veikla ir pateikti pasiūlymai. 

 

1.2. Gimnazijos Vaiko gerovės komisijos veiklos plano 2024 m. parengimas 

Posėdis 

01 mėn./12 mėn.

VGK nariai 

Parengtas VGK veiklos planas. 

 

1.3. VGK posėdžių, pasitarimų  organizavimas 

Posėdis, pasitarimas  

Ne rečiau kaip 1 kartą per 2 mėnesius arba neplanuoti posėdžiai reikalui esant

VGK nariai 

 

Situacijos,  problemų analizė, sprendimų priėmimas. 

 

1.4. Bendradarbiavimas su VTAS, seniūnija, policija, Šilutės ŠPT, Šilutės socialinių paslaugų centru, Šilutės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuru 

Susitikimai, pokalbiai, dalyvavimas posėdžiuose, 

informacijos teikimas 

Pagal poreikį

D. Lengvinienė 

 

Problemų sprendimas, prevencijos vykdymas.  

 

2.  Įtraukusis ugdymas 

2.1. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių  ir mokomų namuose mokinių mokymosi pasiekimų aptarimas 

Posėdis 

02 mėn., 06 mėn.

D. Lengvinienė 

M. Rimkuvienė 

Klasių vadovai 

Mokymosi pasiekimai aptarti su tėvais, pateiktos rekomendacijos. 

 

2.2. Individualios konsultacijos, metodinės literatūros, priemonių dalinimasis su mokytojais, atsižvelgiant į jų pageidavimus 

Konsultacija 

Per m. m.

M. Rimkuvienė 

M.Andriušienė 

Efektyvesnė pagalba mokytojams, dirbantiems su SUP turinčiais mokiniais. 

 

2.3. Mokinių, ugdomų pagal pritaikytas ir individualizuotas programas, sąrašo sudarymas, programų rengimas 

Programų rengimas 

09

D. Lengvinienė 

M. Rimkuvienė 

Dalykų mokytojai 

Sudarytas mokinių, ugdomų pagal pritaikytas ir individualizuotas programas, sąrašas, parengtos programos. 

 

2.4. Dokumentų rengimas pirminiam ir pakartotiniam vertinimui ŠPT 

Dokumentų rengimas  

 

 

 

Esant poreikiui

M. Rimkuvienė 

D. Lengvinienė 

M. Andriušienė 

Dalykų mokytojai  

Įvertinti vaiko pažangą, aprašyti pasiekimus ir pateikti ŠPT pirminiam ir pakartotiniam įvertinimui. 

 

2.5. Teikti pagalbą SUP turintiems mokiniams 

Konsultacijos  

Pagal poreikį

Pagalbos mokiniui specialistai 

Teikiama pagalba mokiniams, jų tėvams,  konsultacijos ir rekomendacijos mokytojams. 

 

2.6. Mokytojo padėjėjo darbas su SUP mokiniais 

Susitikimas  

09

Pagalbos mokiniui specialistai 

Efektyvesnė pagalba  SUP mokiniams. 

 

3.  Smurto ir patyčių, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija. Socialinis ir emocinis ugdymas 

3.1.  Prevencinių programų įgyvendinimo rezultatai 

 

Analizė/aptarimas  

10

V. Bartušienė 

 

Aptartas programų įgyvendinimas, veiksmingumas Patyčių situacijos mokykloje rodiklio pokytis. 

 

3.2.  Psichotropinių medžiagų poveikis organizmui  

Klasės valandėlės  5-8 ir I-IV klasių mokiniams 

Per m. m.

VSPS 

E. Paulauskaitė-Kožemiakinė 

Informacija apie psichoaktyvių medžiagų poveikį ir žalą. 

 

3.3.  Patyčių prevencijos priemonių plano įgyvendinimas, 2024 m. plano rengimas 

Posėdis 

01 mėn./12 mėn.

VGK nariai 

Aptartas plano įgyvendinimas, parengtas Patyčių prevencijos priemonių planas 2023 m. 

 

3.4. Individualios  konsultacijos mokiniams, tėvams 

Konsultacija, pokalbiai 

Per m. m.

Pagalbos mokiniui specialistai 

 

Suteikta informacija, pagalba mokiniams, tėvams. 

 

3.5. Policijos pareigūnų, pagalbos mokiniui specialistų paskaitos  

Paskaita, susitikimas 

Per m. m.

V. Bartušienė 

Organizuojamos paskaitos. 

Suteikiamos teisinės žinios. Vykdoma prevencinė veikla. 

 

4.  Mokymosi pagalbos mokiniui teikimas 

4.1. Analizuoti mokinių lankomumo, pažangumo ir elgesio pokyčius, teiktos pagalbos efektyvumą 

Posėdis, susirinkimas 

11 mėn., 03 mėn., 05 mėn.

D. Lengvinienė 

 

Analizuojama situacija, numatomos priemonės mokinių pažangumo, lankomumo ir elgesio gerinimui. 

 

4.2. Vaiko kalbos raida ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje 

Pranešimas, lankstinukai 

09

M. Rimkuvienė 

Suteiktos žinios tėvams. 

Supažindinta su logopedo veikla ir pagalba. 

 

4.3.Logopedo patarimai būsimų pirmokų tėveliams 

Pranešimas  

05

M. Rimkuvienė 

Suteiktos žinios tėvams. Kokybiškesnis vaikų verbalinis 

 bendravimas. 

 

4.4. Kaip atpažinti dėmesio sutrikimų turinčius vaikus. Ką gali padaryti mokytojas, kad sumažintų mokymosi sunkumus dėmesio sutrikimų turintiems vaikams. 

Pranešimas, dalomoji medžiaga 

02

M. Andriušienė 

Suteiktos žinios pedagogams dirbantiems su dėmesio sutrikimus turinčiai vaikais. Mokymosi sunkumų mokiniams mažinimas. 

 

5.  Saugios ir sveikos aplinkos kūrimas 

5.1. „Kaip įveikti egzaminų baimę?“ 

Paskaita II, III, IV klasių mokiniams 

 

03

 

M. Andriušienė 

Geresnė mokinių savijauta. 

 

5.2. ,,Egzaminų stresas. Kaip gali padėti tėvai?“ 

Informacija per Tamo IV klasių mokinių tėvams 

03

M. Andriušienė 

Pozityvūs tėvų ir vaikų santykiai. Pagalba mažinant stresą. 

 

5.3. Penktokų adaptacija 

Tyrimas  

10

M. Andriušienė 

Įvertinta penktokų adaptacija, pateiktos rekomendacijos klasių vadovams, penktokams ir tėvams 

 

5.4. Gerų emocijų diena 

Susitikimai  

10

E. Paulauskaitė-Kožemiakinė 

Pagalbos mokiniui specialistai 

Suteiktos žinios mokiniams, gilesnis savęs pažinimas ir galimybė pasinaudoti psichologine pagalba 

 

5.5. Tarptautinės draugo dienos minėjimas. Akcija “Apkabinimų galia” 

Akcija  

11

M.Andriušienė 

Skatinamas draugiškumas, teigiamos emocijos, vienišumo mažinimas. 

 

5.6. Laisvalaikis kitaip 

Veiklos (žaidimai, mankštos, terapijos, šokiai ir kt.) 

Per m. m.

VGK nariai 

Klasių vadovai 

 

Formuosis mokinių sveiko gyvenimo įgūdžiai, vertybės ir nuostatos. 

 

5.7. Europos judumo savaitė 

Akcija  

09

E. Paulauskaitė-Kožemiakinė 

B. Galinauskienė 

Aktyvios mokinių pertraukos, geresnė mokinių savijauta. 

 

5.8. Vasaros poilsio stovyklos organizavimas 

Stovykla 

06

D. Lengvinienė 

E.  Paulauskaitė-Kožemiakinė 

R. Kutkaitė 

Organizuota stovykla gimnazijos  mokiniams. 

 

5.9. Analizuoti elgesio taisyklių pažeidimų, smurto, patyčių, žalingų įpročių, teisėtvarkos pažeidimų atvejus, teikti pagalbą, taikyti poveikio priemones. 

Susirinkimas 

Pažeidimo atveju

D. Lengvinienė 

VGK nariai, 

 

Išaiškinami mokinių ydingo elgesio faktai, teikiama pagalba, taikomos poveikio priemonės. 

 

6.  Krizių valdymas 

6.1. Bendradarbiauti su Gimnazijos krizių valdymo komanda, vykdyti krizinių atvejų valdymą 

Krizės valdymo priemonių organizavimas gimnazijoje 

Esant reikalui

VKG nariai 

Atskirais atvejais parengtos priemonės krizių valdymui. 

 

 

Laukiamas rezultatas: Teikiama pagalba  mokiniams, vertinamas pagalbos veiksmingumas. Mažėja elgesio pažeidimų. Aukštesnis mokyklos kultūros rodiklis. Mažesnis patyčių situacijų rodiklis. Gerėjantis ugdymo aplinkos saugumas. Gerėjanti mokinių savijauta mokykloje. 

_____________________________________ 

 

PRITARTA: 

Vaiko gerovės komisijos posėdyje 

2024  m.  sausio 4 d. posėdžio  

protokoliniu nutarimu  (protokolas  Nr. D3-2 ) 

Puslapis atnaujintas: 2024 vasario 13